O nás     Inzerce     KontaktSpolehlivé informace o IT již od roku 2011
Hledat
Nepřehlédněte: Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Správa dokumentů
Digitální transformace
Informační systémy
Hlavní rubriky: Informační systémy, Mobilní technologie, Datová centra, Sítě, IT bezpečnost, Software, Hardware, Zkušenosti a názory, Speciály

Pozoruhodné IT produkty 2024
E-knihy o IT zdarma
Manuál Linux
Jak na bolesti zad u počítače: Test zdravotní židle Adaptic

Práce v IT patří k těm, kde jsou zaměstnanci nejvíce ohroženi problémy vznikajícími dlouhodobým sezením. Mnozí z nás tak bojují s bolestmi zad a odborníci...


Komentáře, názory a rady

Adaptic - top židle pro záda
Adaptic jsem si koupil na začátku roku až když jsem začal mít problémy s bedry. Zpočátku jsem si nemohl zvyknout, ale časem mi přišlo sezení na židlí více a více přirozené. Ono sedět na obyčejné kancelářské židli a pak najednou na zdravotní chce trochu času na zvyk. Každopádně troufám si říct, že díky židli Adaptic jsem dostal z bolestí beder. Přidal jsem tedy i více pohybu, ale nemalou zásluhu má teda i židle :)
autor: Mirek91 | vloženo: 17. 04. 2024, 11:35:35 | odpovědět 
Zidle Adaptic Butterfly - zkušenost
Na zaklade zkusenosti jinych uzivatelu (i Beaty z teto diskuse) jsem si na zacatku ledna poridil zdravotni zidli Adaptic Butterfly. Duvodem byly opakujici se bolesti zad v bederni i krcni oblasti pri sedu v kancelari a jeji pekny design. Do te doby jsem sedel na ergonomicke zidli (porizovaci cena byla okolo 15 tis. Kc, nepamatuji se presne, ale mela patrit k tomu lepsimu, pokud jde o ergonomii) s mnoha nejruznejsimi moznostmi nastaveni podle postavy. Byla mi prijemna i pohodlna, ale vzdy jsem na ni citil bolesti v bederni i krcni oblasti. Zkusil jsem proto Adaptic Butterfly s garanci vraceni behem 30 dnu. Prechod na Butterly byl pro mne pozitivni zmenou, zvlaste co se tyce denniho komfortu a celkoveho pocitu po dlouhem dni u pocitace. Behem par dnu jsem si na zidli zvykl, jen jsem musel trochu upravit sve sedaci navyky. Na zidli dnes sedim trochu jinak, nez drive, sedak je mirne predkloneny a tim je pater ve spravne poloze, behem ktere vice pruzi a nejsou tolik stlaceny meziobratlove plotenky. Citim mensi tlak zejmena ve spodni casti patere. Tento mirny naklon sedaku mi ale dodava prijemny pocit a je pro mne mnohem prirozenejsi, nez predchozi pevny sedak ergonomicke zidle. Sedak na pruzine zmekcuje sed drobymi pohyby a tim se sedak prizpusobuje potrebam tela, coz je jine, nez na ergonomicke zidli s pevnym sedakem, kde je naopak sed prilis tvrdy. Zadek a bedra nejsou v jedne strnule poloze. Tyto mikropohyby sedaku delaji sed mnohem mekci a pro bedra prijemnejsi. Jsou take prinosem pro lepsi prenos tlaku v bederni oblasti a pomahaji uvolnovat napeti ve svalech pro zachovani pohodli behem celeho dne. Diky temto vlastnostem jsem pocitil ulevu v bederni oblasti a celkove se citim lepe. Protoze je kvuli zmirneni tlaku v bedrech vyhodnejsi sedet na sedaku trochu vyse, nez u ergonomickych zidli, musel jsem si upravit vysku stolu. Neni to sice nutne, ale je to vyhodnejsi. Ale vyuzil jsem toho a rovnou jsem si i upravil vysku monitoru a tim jsem si narovnal hlavu, abych ji nesklanel dolu k notebooku, ale oci smerovaly rovne. Diky teto poloze se totiz nenapinaji svaly krcni patere, ale jsou uvolnene a rovnez zadove svaly v horni casti (na lopatkach a vyse) jsou ve spravne poloze. Na ergonomicke zidli se postupne zakulacuji, hlava jde vpred a to vytvari bolest v krcni pateri. Na Butterfly, diky spravne poloze hlavy, k zakulacenym zadum nedochazi. Pocitil jsem proto zlepseni v krcni oblasti, kde mne driv za krkem pri sedu bolelo. Co mne na zidli dale zaujalo, byl jeji design. Bederni opora ve tvaru motylich kridel nejenze efektivne podporuje bedrni cast zad, ale i jeji vizualni provedeni je vyjimecne. Marterial a potah zadove i hlavove operky jsou krasne a odlisne od jinych zidli, ktere jsem zatim videl, coz dodava memu pracovnimu prostoru estetickou hodnotu.
autor: Honza | vloženo: 29. 02. 2024, 13:13:04 | odpovědět 
Adaptic Butterfly
Adaptic je bomba. V práci máme už dlouho a jsem za to fakt vděčná. Je rozdíl se 8 trápit na židli za 2000 a na zdravotní židli. Teď jsme dostali Butterfly a ta mi přijde teda ještě pohodlnější. Akorát je škoda, že je jen ve dvou barvách a to ještě černá a šedá.
autor: Beata | vloženo: 15. 11. 2023, 09:21:18 | odpovědět 
Adaptic je držák
Adaptic jsme měli v práci a byl jsem spokojen, nicméně po mém odchodu z práce jsem se musel rozloučit i se svou židlí. Teď bych si chtěl koupit nějakou zdravotní židli do kanceláře. Asi tedy zase Adaptic, ale váhám, který typ zvolit. Máte někdo zkušenosti s konkrétními typy?
autor: Pavlík | vloženo: 25. 05. 2023, 15:17:17 | odpovědět 
Evora +
Já mám Adaptic Evora+. Tou se nespálíš, taková sázka na jistotu.
autor: Rachel | vloženo: 17. 10. 2023, 10:30:19 | odpovědět 
how i got my ex back
Získejte svého manžela nebo přítele zpět od jiné ženy po rozvodu nebo rozchodu.. I když se vaše situace zdá beznadějná... Právě jsem dostal svého manžela zpět s pomocí skutečné lásky kouzelníka Dr Sunny. Můj manžel mě opustil kvůli jiné ženě, byl to právě rok našeho manželství. Nejbolestivější bylo, že jsem byla těhotná s naším prvním dítětem. Chtěl jsem ho zpátky. Udělal jsem vše, co bylo v mých silách, abych ho přivedl zpět, ale vše bylo marné, moc jsem ho chtěl zpět kvůli lásce, kterou jsem k němu choval, o všechno jsem ho prosil, slíbil jsem mu, ale on odmítl. Vysvětlil jsem svůj problém své kamarádce a ona mi navrhla, abych se raději obrátila na doktorku Sunny, která by mi mohla pomoci seslat kouzlo, abych ho přivedla zpět, nezbývalo mi nic jiného, než to zkusit. Poslal jsem zprávu Dr Sunny a on mě ujistil, že není žádný problém a vše bude v pořádku do 24 hodin. Seslal kouzlo a překvapivě po 24 hodinách mi manžel zavolal. Byl jsem tak překvapen, odpověděl jsem na hovor a jediné, co řekl, bylo, že je mu tak líto všeho, co se stalo. Chtěl, abych se k němu vrátil. Také řekl, že mě tolik miluje. Byla jsem tak šťastná a šla k němu. Tak jsme spolu zase začali šťastně žít. Děkuji Dr Sunny. Pokud jste zde a váš Milenec vás odmítá nebo se váš manžel přestěhoval k jiné ženě, už neplačte, kontaktujte Dr. Sunnyho o pomoc. Zde je jeho kontakt..WhatsApp na něj: +2348082943805 a jeho E-mail: drsunnydsolution1@gmail.com
autor: Agata | vloženo: 14. 04. 2023, 17:17:58 | odpovědět 
Židle Adaptic...názor.
Protože mám značné problémy se zády a související problémy s nohama, pořídil jsem si jednu z nejdražších židlí Adaptic, přibližně za 25 tisíc. O alternativách od jiných dodavatelů jsem příliš neuvažoval, protože jsem nechtěl židli, u které se pohybují i područky, to bych při svém zdravotním stavu pravděpodobně nezvládal. Na hodnocení zdravotního přínosu je příliš brzy, ale je docela možné, že nějaký bude. Každopádně na této židli vydržím sedět dlouhodobě. Ale okomentovat prodejce (Adaptic) a výrobek (židli XTREME) už určitě mohu. První, co mne poněkud nepříjemně překvapilo, je povinnost platby předem. Když si člověk na netu najde seznam oborů, v nich firma podniká, ale zato neobjeví žádné místo výroby, příliš důvěry to nevzbuzuje. Ale budiž, objednané zboží přišlo. Podle mého názoru jde o nejméně pětkrát (ale spíš asi až desetkrát) předražený čínský výrobek (nebo přinejmenším naprostá většina komponentů je čínská), takže nadšení lidí z "českého" výrobku mi přijde jako poněkud úsměvné. Plynová vzpěra nemá žádný kryt proti prachu, tím je přitom vybavena i většina těch nejlevnějších kancelářských židlí. Pružina je nahoře i dole upevněná svárem, což ve mně vzbuzuje značné pochyby. U opěrky hlavy (asi za tisíc korun) se dá nastavit pouze výška a ve stávajícím provedení je podle mne pro naprostou většinu lidí zcela nepoužitelná. A v tomto výčtu by se dalo pokračovat. Takže názor si udělejte sami....
autor: | vloženo: 28. 01. 2023, 23:39:37 | odpovědět 
Spokojenost
Já jsem s židlí Adaptic spokojena. To, že není dobírka chápu, měla jsem dříve malý e-shop s věcmi na míru a je šílené jaké jsou lidé hov... Jestli jsou komponenty z Číny neumím posoudit. Židli mám zatím jen půl roku tak uvidíme jaká bude její dlouhověkost :)
autor: Sabina | vloženo: 23. 03. 2023, 10:32:07 | odpovědět 
Nejlepší u nás
Adaptic je za mě nejlepší u nás. Seděl jsem ještě na Spinalisu, ale to ergonomické sezení u Adapticu je za mě prostě jinde.
autor: Mirek | vloženo: 27. 07. 2022, 10:37:19 | odpovědět 
Adaptic zkušenost
Mně teda Adaptic pomohla. Upřímně já teda od žádné zdravotní židle moc nečekal. Na bolest zad už jsem odzkoušel snad všechno a vše bez dlouhodobých výsledků. Proto jsem byl mile překvapen, že mi aktivní sezení dokázalo od bolesti ulevit. Samozřejmě to není jediné řešení problému, ale opravdu je to rozdíl oproti jiným židlím co jsem měl. Souhlasím s kratším podsedákem, měl jsem také pocit, že z židle sjíždím, ale zvyknul jsem si. Myslím si navíc, že díky kratšímu podsedáku sedím naopak vzpřímeněji. Ale nevím, možná to záměr nebyl. Nicméně s Adapticem mám naopak dobrou zkušenost. ????
autor: Malda11 | vloženo: 31. 05. 2022, 12:45:23 | odpovědět 
Hodnocení
Přidám i svou zkušenost se židlí na péru a sice s modelem Evora Plus. Židli jsem si pořídil s tím, že jsem na ni, vzhledem k snad jen kladným ohlasům zmiňovaných různě po fórech, dost spoléhal a doufal jsem, že mi uleví od bolavých zad. Bohužel žádný zázrak se nekonal a nejen že bolest zad po jejím několika měsíčním trpělivém používání, kdy jsem židli dával šanci, nikdy neustoupila, ale vzhledem k ergonomii té židle se přidaly další problémy, jako například hrbení se, protože zkuste si na tom kyvném sedáku a s rovnými zády sedět celou pracovní směnu, byť s přestávkami, případně se zkuste na chvíli opřít do její opěrky (firma sama navíc při sezení oporu zad nedoporučuje). Zádová opěrka je nepohodlná a i přes jakési nastavení výšky zadní rozpěry, která pak určí "prohnutí" opěradla, jsem nenašel polohu, kde by mě ta zadní posuvná rozpěra netlačila bodově do zad. Podsedák je příliš krátký, takže jsem měl pořád pocit, že ze židle sjedu. Pokud máte kromě "běžné" bolesti jinak rovných zad, problémy ještě s vadným držením těla, např. se skoliózou, potom si koupi židle na péru hodně promyslete, případně se raději poraďte s ortopedem. Za sebe mám takový názor, že židle s kyvným sedákem mohou negativní stereotyp daný skoliózu naopak ještě zhoršit. Nejsem ovšem lékař/specialista, takže názor nechť si udělá každý sám. Znovu bych za tuto židli peníze nevyhodil. Dnes to vidím tak, že jediné, co může na bolesti zad trochu pomoci, je pravidelné cvičení a ne kývací židle s dobrým marketingem.
autor: | vloženo: 16. 05. 2022, 11:14:56 | odpovědět 
Cvičení
Doktorka také nejsem, ale jako fitness trenérka nesouhlasím s tím, že cvičení je všemocný lék na problémy se zády. Vězte, že "vycvičit" záda po 8hodinovém sezení na židli z Ikei je opravdu oříšek. Za mě tak kvalitní zdravotní židle rozhodně dává smysl.
autor: Linda97 | vloženo: 30. 11. 2022, 17:37:22 | odpovědět 
V dnešní době kdy už skoro každý nějakou dobu sedí u počítače tak už snad není pochyb o tom, že prostě člověk nemůže sedět na židli za tisícovku (pokud nechce být ve 40 invalida). Chápu, že každý je jiný. To, že já si třeba Adaptic nemůžu vynachválit neznamená, že to tak musí mít každý, ale šetřit na židli jak fakt mimo mísu.
autor: Soumen | vloženo: 31. 03. 2022, 22:14:15 | odpovědět 
Adaptic
Adaptic je jistota. To mám odzkoušeno:). Akorát bych potřeboval nějakou takovou Adaptic i do auta. Protože když člověk sedí na balanční v kanclu a pak jede v autě, tak to je celkem rozdíl, který se mému tělu nelíbí :D
autor: Klouzek | vloženo: 18. 11. 2021, 09:42:56 | odpovědět 
Adaptic je jistota
Já sedím na Adaptic Evora+ a fakt spokojenost. Je to asi nejlepší židle co jsem měl. Každý ale musí vyzkoušet sám, protože každému bude vyhovovat něco jiného. Ale Adaptic za vyzkoušení rozhodně stojí :)
autor: Misak | vloženo: 20. 10. 2021, 10:52:24 | odpovědět 
Z Adaptic Evora Plus jsem nadšená
Pracuji v právní kanceláři a proto se bez židle neobejdu. Do dubna jsem měla ergonomickou, na které bylo nastavitelné všechno možné. Byla drahá (přes 25.000), ale ne moc dobrá. Už v loňském roce mě chytly ploténky a silné bolesti beder. Nepomáhalo mi ani cvičení a zdravotní stav se postupně zhoršoval. Fyzioterapeut, ke kterému jsem chodila, mi doporučil, ať zkusím zdravotní židli Adaptic. Vysvětlil mi i argumenty proč by mi měla pomoci. Využila jsem proto příležitost si na pár dnů zapůjčit modely Evora Plus a Xtreme a porovnat si je mezi sebou. Xtreme byl na mne trochu větší (mám 167/55), proto jsem dále zkoušela Evoru. Co se však stalo? Jednoho dne jsem byla více zabraná do práce a najednou jsem si uvědomila, že mě záda nebolí. Volala jsem fyzioterapeutovi, jestli je možné, aby to bylo židlí a ten mne utvrdil, že ano. Říkal těch důvodů více, ale zapamatovala jsem si jen, že na Adapticu dochází ke střídání aktivity svalů a jejich uvolňování, což zvyšuje jejich prokrvování a následně zpevňování páteře. Výkyvem sedáků také dochází k narovnanému sedu, což znamená, že se obratle a ploténky dostávají do správné polohy a nedochází ke splošťování ploténky na jedné straně. Pohyb sedáku je pro mne vynikající! Úplně opadla taková ta tupá bolest v bedrech, kdy už jsem nevěděla jak si mám přesednout. Naopak, když máme jednání v zasedačce a sedím na pevné židli, je mi tento styl sedu nepříjemný. Tělo samo výkyvný sedák vyžaduje. Dnes, s odstupem dvou měsíců používání, mohu napsat, že bolesti zad kompletně ustoupily a proto jsem z Evora Plus nadšená. Díky Adapticu za tak skvělý produkt.
autor: Hanka | vloženo: 07. 06. 2021, 18:13:05 | odpovědět 
Změna je život
Souhlas, i mi Adaptic pomohla tak, že už se nemusím bát, že se ráno nepostavím, když na židli sem tam prosedím i celý den.
autor: Milan | vloženo: 30. 09. 2021, 21:24:15 | odpovědět 
Za mne je Adaptic na home office optimalni volba
Pred mesicem mi domu dorazil Adaptic Comfort, ktery je vhodnejsi spis pro muze, nez pro zeny. S odstupem uz muzu hodnotit jaky je. Kdybych to mel shrnout, tak splnuje me ocekavani na 95 %. Comfort byl cca z 80% uz slozeny, tech 20% mi zabralo tak 5 minut - je to skladacka. Nejlepsi je ale ten pohybujici se sedak, ktery presne jezdi jak telo zada. Cekal jsem, ze to bude hodne pohyblive, ale tim jak sedite mezi podruckami a opreni o operku anebo stridave menite polohu, je ta zidle optimalne vyvazena a dela presne co potrebujete. Me pochybnosti byly v minute pryc. Sedet se na ni da cely den uplne v pohode. Z hlediska zdravi - mival jsem prilezitostne bolesti zad, tak asi jako kazdy kdo pouziva klasickou kancelarskou zidli, ale tady naopak pocituji prijemnou ulevu. Bolest zad od doby co ho pouzivam necitim. Tech 5% ke spokojenosti co mi chybi je velikost. Comfort je robustni, je tak pro muze 95 kg a vic, proto by se na doma vic hodila Evora. Ale jinak Comfort hodnotim jako hodne dobrou zidli.
autor: Petr | vloženo: 22. 03. 2021, 21:43:58 | odpovědět 
Testuju
Při sedání, je potřeba myslet na to, že sedák není pevný. Už jsem se 2x málem poroučel k zemi když jsem sedal. Na druhou stranu, když už sedím je to velice příjemné a pohodlné, na celodenní práci bez sebemenších potíží.
autor: Marek Urbánek | vloženo: 11. 03. 2021, 10:16:21 | odpovědět 
už bych podruhé nekoupil
mám židli Adaptic, ale považuju to za špatnou koupi. Kvalitní židle s bederní opěrkou a ergonomickým tvarováním, si myslím, že je mnohem lepší, protože mě z ní bolí záda mnohem méně. A stojí pětinu.Ze židle Adaptic mě bolí záda více (vlastním ji čtvrt roku), zdá se mi to jako reklama na předražený produkt.
autor: tnt | vloženo: 23. 10. 2020, 21:25:03 | odpovědět 

Vložit vlastní názor nebo radu
Jméno:
E-mail: (e-mail je nepovinný)
Titulek:
>> Nevkládejte prosím odkazy. Budou nefunkční. <<


Sem prosím opište kód z obrázku:
©2011-2024 BusinessIT.cz, ISSN 1805-0522 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu BusinessIT.cz a ochrana soukromí | Používáme účetní program Money S3 | pg(6752)